前些日子台北書展,捷運車廂上,總算把之前好友送的音樂檔案給全部聽過一遍。

其中一首歌Luka(主唱Olivia OngYoutube搜尋),輕快的旋律還有聽懂半調子的歌詞讓我印象深刻!

拜過估狗大神後,原來是在寫受虐兒的故事,與輕快旋律成相反對比的沉重歌詞。

不禁想起以前那首ALYSSA LIES

怎麼外國的悲慘歌詞都可以配這麼輕快的旋律呢?哈哈!


Luka - Suzanne Vega
說這首歌是有關一個被虐待的小孩luca的故事

My name is Luka 我的名字叫做路卡
I live on the second floor 我住在二樓
I live upstairs from you 就在你家樓上
Yes I think you've seen me before 我想你也許曾經見過我
If you hear something late at night 如果你夜半聽到什麼聲音
Some kind of trouble. some kind of fight某種讓你困惑、打架的聲音
Just don't ask me what it was 請不要問我是怎麼一回事
Just don't ask me what it was
Just don't ask me what it was

I think it's because I'm clumsy 我想也許是因為我拙於言語
I try not to talk too loud 我試著盡量輕聲細語
Maybe it's because I'm crazy 也許是因為我太瘋狂
I try not to act too proud 我試著別太驕傲

They only hit until you cry 他們一直打到你哭才住手
And after that you don't ask why 在此之後,你不再去探究原因
You just don't argue anymore 你就不再爭辯了
You just don't argue anymore
You just don't argue anymore

Yes I think I'm okay 是的,我想我還好
I walked into the door again 我又再次跨進了那扇門
Well, if you ask that's what I'll say 如果你問我有什麼想說的
And it's not your business anyway 我只想說這不關你的事
I guess I'd like to be alone 我想我只想在不受傷的情況下
With nothing broken, nothing thrown 安安靜靜的獨處

Just don't ask me how I am 只求別問我過得好不好
Just don't ask me how I am
Just don't ask me how I am

arrow
arrow
    全站熱搜

    云子 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()